아마도예술공간연구소
제10회 아마도전시기획상 《윈도우 리컨스트럭션 Windows Reconstruction》
전시일정: 2023년 3월 10일(금)–4월 6일(목)
기획: 김맑음
참여작가: 강은희, 기예림, 멜라니 보나요, 박예나, 장서영, 조효리
운영시간: 오전 11시-오후 6시 (월요일 휴관)
전시장소: 아마도예술공간 (서울시 용산구 이태원로 54길 8)
공간 디자인: 강대민
제작: 장성진, 이노세이프, 삼환금속
공간 조성: 장성진, 이해련, 홍민희
미디어 설치: 올미디어
그래픽 디자인: 박채희
번역: 김맑음, 이정은
협력: AKINCI 갤러리, 디스위켄드룸
주최, 주관: 아마도예술공간
후원: 서울문화재단
The 10th Amado Exhibition Award 《 Windows Reconstruction 》
period: 10. March-6. April, 2023
curator: Kim Malgeum
artist: Eunhee Kang, Ki Yelim, melanie bonajo, Yena Park, Seo Young Chang, Cho Hyori
time: Tuesday-Sunday 11:00am-6:00pm
venue: Amado Art Space (Itaewonno 54-gil 8, Yongsan-gu, Seoul, Korea)
space design: Kang Daemin
production: Jang Sungjin, INNOSAFE, Samhwan Metal
space installation: Jang Sungjin, Lee Haeryun, Hong Min Hee
media installation: All media
graphic design: Chaehee Park
translation: Kim Malgeum, Lee Jung Yun
cooperation: AKINCI Gallery, ThisWeekendRoom
host / organizer: Amado Art Space
sponsor: Seoul Foundation for Arts and Culture
우리는 미디어와 언제나 함께 했다. 새로운 기술은 언제나 보다 빠른 속도로 등장하면서 인간의 역사는 이를 기반으로 발걸음을 나아갔다. 새로이 등장하는 것들은 늘 하나의 빛이 되었고, 사람들은 그것을 쫓아왔다. 그리고 하드웨어에서 소프트웨어까지의 모든 발전은 우리로 하여금 그것에 맞춰서 인식 체계를 업그레이드하게 하였다. 미디어가 계속해서 발전해 나가는 중간 등장하는 버그들은 그 빛이 잠시 암전되는 모습이었다. 하지만 빠른 발전 속도로 인해 그것은 매우 짧은 순간 깜빡이는 모습이었고, 미래에 적응하기 위해서 우리에게 돌아볼 시간이 없었다. 하지만 그 깜빡임의 기저에는 근본적으로 미디어 스스로 반하는 방향으로 내파되고 있는 힘이 있었으리라.
운영체제는 눈 깜짝할 새 실시간으로 업데이트되고, 마모되는 건물은 재건축을 앞두고, 발전 속도에서 탈락되는 이들은 더 오래 눈을 감는다. 이 전시는 미디어 스스로 반하는 그 순간, 그 흘러가는 ‘시간’을 돌이켜본다.
The media has always been an integral part of our lives. The history of humankind has been developed with the new-media technologies that emerged at an ever faster and faster pace. These new technologies have become the guiding light all the time, and people have pursued that light relentlessly. With each development, from hardware to software, we have upgraded our paradigm to match it. The moment of darkness in the only light is a metaphor for the software bugs that have appeared in the midst of the continuous development of media. However, due to the fast pace, these were short flickers, and we didn't have time to look. In this situation, there was an impulse against the media itself in an infrastructure of these flickers.
Computer operating systems are updated in an instant, worn and torn buildings are reconstructed, and those who cannot keep up with the speed of development close their eyes for a longer time. This exhibition takes a look back at the moment when the media turned against itself, it’s ‘time.’
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